Pojken med de ovanliga hyssen


På bokens omslag ser jag huvudpersonen i boken som heter Emil, han verkar vara en energisk pojke med full av energi och glädje. På omslaget så ser man Emil hoppa och håller i sin blåa mössa så kallad “mysse”. På bilden är han barfota och springer på de nyväxta sommargräset, Han bär sin ikoniska outfit som består av en randig blå skjorta och sina bruna shorts. Omslaget är grönt och Emil är blond, det ger liksom en “somrig” känsla och får en att längta till värmen.

Om jag hade haft en möjlighet att ändra på omslaget hade jag lagt till lite fler människor i bilden som har en stor roll i boken, som till exempel hans pappa och hans lillasyster Ida. Jag hade även lagt till lite mer detaljer samt en del av Lönneberga. Jag hade även gjort omslaget lite mer färgglatt så att man har lite mer lust att läsa boken och så ser den lite roligare ut samt spännande. Annars finns det inget mer att ändra på.


/Meryem

Kommentarer

  1. Hej Meryem!
    Jag håller med dig om att det finns en känsla av sommar i bokens omslag. Det är väldigt mycket "Emil" i bilden: frihetslängtan, spring i benen, glädjeskutt. Killen som vill väl, men trots det blir det ibland lite tokigt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Pojken som fastnade i soppskålen.

Vad gör de?

Oliver Twist - Omslaget